Алгоритм роботи з дітьми пільгового контингенту:
1.Виявлення учнів пільгового контингенту.
2.Обстеження житлово – побутових умов проживання дітей пільгового контингенту, складання актів.
3.Збір обєктивних даних, що підтверджують належність дітей до пільгової категорії.
4.Ведення систематичного обліку роботи з дітьми.
5.Відвідування дітей удома, вивчення психологічного клімату в сімї, виявлення потреб сімї.
6.Виявлення взаємовідносин учнів в колективі і мікроколективі, міжгрупові звязки (соціометрія, тестування тощо).
7.Вивчення морально – психологічного клімату в класі.
8.Вивчення індивідуальних психологічних якостей дітей (тестування, анкетування тощо).
9.Складання психолого – педагогічної характеристики учня, що належить до пільгової категорії.
10.Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічного такту, делікатності в спілкуванні з учнями, дотримання педагогічної етики.
11.Контроль за відвідуванням уроків, харчуванням, медичними оглядами.
12.Контроль за станом здоровя, формуванням засад здорового способу життя.
13.Вивчення рівня розвитку класного колективу, ролі та позиції дітей в колективі.
14.Включення дітей в колективну діяльність, додержання принципів природо відповідності та гуманізму.
15.Виявлення природних нахилів, обдарованості, створення ситуації успіху.
16.Залучення дітей пільгового контингенту до роботи в МАН, занять в гуртках та секціях спортивного та художньо-естетичного напрямів.
17.Здійснення активних форм роботи (диспутів, вікторин, літературних і тематичних вечорів, рингів, дискусій та ін.), що спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей та рис загальнолюдської моралі.
18.Проведення індивідуальної роботи, організація додаткових занять та допомоги (учнівської та вчительської) з невстигаючими дітьми.
19.Проведення батьківських лекторіїв на теми зміцнення здоровя, профілактики шкідливих звичок, формування засад здорового способу життя, соціального захисту дітей пільгових категорій.
20.Засідання методобєднання класних керівників з питань соціального захисту, звіти класних керівників щодо роботи з дітьми пільгових категорій.
21.Педагогічні ради з питань соціального захисту, роботи з дітьми пільгових категорій та підвищення їх успішності.
22.Індивідуальна робота з вчителями, що припускаються відхилень від педагогічних вимог у навчально – виховному процесі.
23.Працевлаштування дітей пільгових категорій після закінчення навчального року.