Рекомендації батькам щодо запобігання дезадаптованості учнів перших класів:
1. Якомога більше читайте дитині, не менше 30 хв. на день для розвитку мовлення, навиків спілкування, пам’яті, уяви, мислення.
2. Заохочуйте всі заняття, які сприяють розвитку уяви, фантазії, самостійній кмітливості: малювання, ліпка з пластиліну та глини, конструювання.
3. Забезпечте дітей корисними розвивальними іграми, які розвивають дрібну моторику (наприклад, пазли), уяву, мислення.
4. Навчання в домашніх умовах та контроль виконання домашніх завдань обов’язково будуйте на грі, в невимушеній і веселій обстановці, тоді у дітей розвинеться інтерес до знань.
5. Кожен день цікавтеся навчальними успіхами дитини. Запитуйте: «Що ти сьогодні дізнався нового?», а не «Яку сьогодні отримав оцінку?». Радійте успіхам дитини.
6. Не пропускайте труднощів, які можливі у дитини на початковому етапі оволодіння учбовими навиками. Надавайте посильну допомогу у їх вирішенні.
7. Допомагайте дітям освоювати програму, якщо у них виникають труднощі. Ваші пояснення повинні бути простими і зрозумілими. При цьому будьте терплячі, підтримуйте дитину, вселяйте віру у її можливості. Хваліть дитину за найменші її досягнення.
8. Намагайтеся вислуховувати розповіді дитини про себе, товаришів, школі до кінця. Поділитися своїми переживаннями – природна потреба розвитку дітей.
9. Заохочуйте в дитині прагнення ставити питання.
10. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Кожна дитина – індивідуальність. Порівнюйте її з нею в минулому.
11. Пояснюйте необхідність навчання як важливої, обов’язкової, відповідальної діяльності.
12. Складіть з дитиною розпорядок дня і разом стежте за його дотриманням. Успіхи в школі залежать від організації робочого місця.
13. Систематично привчайте дитину до нового режиму. До режиму дня необхідно включити заняття у ранкові години та денний сон.