ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів через забезпечення їхньої участі в навчанні, культурних заходах і житті громади, та зменшення виключення в освіті та навчальному процесі».

Тобто це такий спосіб отримання освіти, коли учні або студенти з особливими освітніми потребаминавчаютьсяв загальному освітньому середовищі за місцем свого проживання, – і це є альтернативою інтернатній системі, за якою вони утримуються та навчаються окремо від інших дітей, або домашньому та індивідуальному навчанню.

Але питання інклюзії варто розглядати не тільки в аспекті створення доступного освітнього середовища для дітей з особливими освітніми потребами. Інклюзивна освіта в широкому сенсі передбачає створення рівних можливостей для всіх категорій дітей в Україні: для дітей із ромських сімей, для дітей із сімей внутрішньо переміщених осіб, для дітей інших національних меншин, які мешкають у нашій країні.

Жоден з них не має відчувати себе іншим – і це головне завдання інклюзії.


Нормативні документи

Постанова КМУ від 15.09.2021 №957 "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти"

Постанова КМУ від 28.07.2021 №769 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530"

Постанова КМУ від 21.07.2021 №765 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами"

Постанова КМУ від 20.01.2021 №31 "Про затвердження Порядку здійснення медичного обслуговування учнів закладів загальної середньої освіти"

Постанова КМУ від 21.10.2020 №983 "Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 р. № 585 і від 12 липня 2017 р. № 545"

Наказ МОН від 25.11.2019 №1472 "Про затвердження Положення про систему автоматизації інклюзивно-ресурсних центрів"

Наказ МОН від 05.08.2019 №1069 "Про затвердження форми звітності з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та інструкції щодо її заповнення"

Наказ МОН від 21.06.2019 №873 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року №414" (Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти)

Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти

Наказ МОН від 10.06.2019 №808 "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2018 №627"


Державна політика щодо освіти дітей з особливими потребами

Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами

З 25.06.2018 розпочав свою роботу Харківський Інклюзивно-ресурсний центр

Кiлькiсть переглядiв: 1216